Ročníkové práce 2023

6. 2. 2023 - Mgr. Jana Kořenová; foto: Mgr. Pavel Šavara

1. ročník „Ročníkových prací“ jak jej viděli sami deváťáci...


  • O ročníkové práci jsme se dozvěděli začátkem října. Oddechli jsme si v tu chvíli, kdy nám bylo oznámeno, že na to máme čas až do 31. ledna. Čas uplynul tak rychle, že jsme se nestihli ani divit. Spousta žáků na tom začala pracovat už o vánočních prázdninách, ale našli se i takoví, kteří to nechali na poslední chvíli. Nikdo se však na to nevykašlal. Nastal 31. leden a stres nás všechny ovládnul. Nakonec se nebylo vůbec čeho bát. V naší skupině vznikl úžasný kolektiv. Myslím si, že to bylo moc fajn a dobrý nápad!
  • 31. leden byl pro většinu žáků ve znamení předávání vysvědčení. Pro 9. ročník ale ve znamení ročníkových prací. Žáci si vybrali téma dle svého gusta, ve většině případů o svých mimoškolních aktivitách. Mohli jsme si poslechnout například o chovu slepic, o počítačových hrách, ale dokonce i přednášku o psychologii. Většina prací se naší komisi líbila a ti nejlepší byli odměněni čokoládou.
  • Na ročníkové práce se pravděpodobně nikdo netěšil, ovšem jako zážitek to bylo super a určitě se nám to bude hodit do života.
  • Měl jsem nej skupinu, ale slyšel jsem, že v některých skupinách byl tlak, takže bych chtěl poradit, aby tam bylo míň lidí.
  • Bylo to moc dlouhé, ale pan učitel Nahodil měl dobré chlebíčky, tak se to dalo.Usmívající se
  • Bylo to fajn. Vyzkoušela jsem si prezentovat před žáky a učiteli naší školy. Nejvíce se mi líbila prezentace Kačky Bartlové, která to měla obsáhlé. Dozvěděla jsem se i něco nového. Bylo by dobré, kdyby se v tom pokračovalo a zapojila bych do toho i 8. ročník. Na střední školu se jim to bude hodit.
  • Z počátku jsem si všichni mysleli, že si učitelé dělali jen srandu. Ale když jsem se dozvěděli, že to tak není, tak jsme se taky začali obávat, jestli na to vůbec máme. Přípravy probíhaly a vše bylo v plném proudu. Nastal den D a všichni začali být hodně nervózní a popravdě já taky. Nakonec to bylo vše v pohodě. Procvičili jsme si mluvu, mnozí z nás si uvědomili, co dělají špatně a ponaučili se. Něco vím jistě: pokud někdy budu dělat něco podobného, tak budu vědět jak.
  • Byl jsem rád, že jsme mohli předvést svoje ročníkové práce, a tak ukázat učitelům, co nás baví a oni nás zase poznali. Moc jsem si to užil a byl jsem rád, že měli pro nás i pohoštění.
  • Bylo fajn si vyzkoušet mluvit před více lidmi. Učitelé byli moc fajn, nachystali nám občerstvení, což bylo dobré. Klidně bych to zopakovala, ale ráda bych slyšela i více nebo ty, které mě zajímaly.
  • Na tento den jsem se připravovala od samého začátku. Když nastala chvíle prezentací, měla jsem smíšené pocity. Jak radosti, tak i nervozity. Tento okamžik pro mě znamenal hodně – jednak prezentovat před lidmi. Upřímně to byla a je dobrá zkušenost do budoucna. Na závěr bych chtěla říci, že jsem moc ráda za to, že nás učitelé měli šanci poznat více!
  • Měly by být delší prezentace. Učitelé by měli na žáky tlačit s časem termínu.
  • Co vím, tak lidi, kteří tam byli se mnou a i já, jsme se báli, že to pokazíme a tak. Ale bylo to docela v pohodě, dokonce jsme se i zasmáli a byla dobrá atmosféra. Učitelé nám tam donesli i různé brambůrky a sladkosti. (Pan Šavara toho měl přes celý stůlSmějící se), za což děkujem, protože nic takového vlastně nosit nemuseli. Nakonec to bylo docela fajn odpoledne (lepší než odpoledko). Každý si vyzkoušel zase něco nového, co se nám bude na střední hodit. Jsem ráda, jaké jsme dostali učitele, protože nikomu neřekli, že to má špatně, ale všechny nás pochválili.

Poděkování

Děkuji všem účastníkům – deváťákům, kteří odvedli skvělou práci. Jsem pyšná na to, s jakým nasazením a často i velkou tvořivostí se do projektu mnozí zapojili. Děkuji také všem kolegům, kteří žákům věnovali čas, energii a pomáhali jim svými radami s přípravou ročníkové práce. Za sebe mohu říct, že to bylo moc příjemné odpoledne i pro nás učitele.

Jana Kořenová